איזור אישי

עשרת הדיברות לג’וניורים – איך נכנסים לעבוד בהייטק! גזור ושמור!

הנה משהו שאף אחד לא אמר לכם עד כה.. לחברות לא מעניין מה עשיתם/לא עשיתם לפני התפקיד המיועד שלכם, הם יותר רוצות ששתאימו למבנה הארגוני שלהם.

  1. הניסיון שלכם לא מעניין… ולכן לא באמת צריך ניסיון לתפקידי ג’וניור – החברות צריכות ג’וניורים כמו שצהל צריך טירונים שישתפשפו ויתחיילו -אז לא באמת קיים פרדוקס – הוא בראש שלכם ושל הHR המגייס.
    מה כן צריך לעשות – להבליט את הכישרון שלכם.

2 להבליט את הכישרון שלכם לא אומר לשקר או לנפח – אלא אומר במדוייק מה הכישרון שלך קשור לאותה משרה, ואיך להוציא את המקסימום מהכישרון הזה. מאחר ואני מגייס לתפקידים של מכירות ( תזכרו מכירות זה הכל בחיים)

דוגמא:

הייתי נותן שירות במעברים בנתב”ג (האנשים ששואלים – ארזת לבד.?)

מעולה קודם כל יש לך אנגלית ברמה גבוהה – חייב לתפקיד

יש לך עבודה עם אנשים – שזה המון בהגדרות תפקיד לאנשי מכירות
לגבי האקסל – אקסל זה כלי שאפשרי ללמוד. (כמו כל דבר בחיים)

3. תלמדו לענות על שאלות – לא מזמן ראיינתי מועמד לתוכנית(בתוכנית ההכשרה שלי כל המועמדים עוברים ראיון) ששאלתי אותו מה ציפיות השכר שלך – אם היה אימוג’י לתאר את מה שעבר לו בראש באותו רגע

השיחה הלכה ככה:

אני: “מה ציפיות השכר שלך” ?

מועמד: תראה היום אני ג’וניור, אני מחפש שיכניסו אותי, אני עוד לא יודע בדיוק מה עושים בתפקיד, אני מוכן ללמוד ולשלב את זה אם השלב שבו אני אהיה סניור, אז אדרוש את הסכום אותו מגיע לי…

אני: אז אתה מוכן לעבוד בחינם ?

אל תתחבטו ותלכו סחור סחור… שואלים אותכם שאלה תענו.

4. ספר לי על עצמך – יסוד השאלה המעצבנת ביותר בתהליכי עבודה

אבל תצטרכו ללמוד את זה, איך להעביר סטורי טלינג נכון.

האם אי פעם התאמנתם לקראת פרזנטציה, האם אתם באים מוכנים לשאלה הזו

מאחר ואני יודע שרובכם לא מתאמנים אלא פשוט הולכים ולא מגיעים מוכנים לשאלה הזו

מה שמוביל אותי לסעיף הבא.

5. תוכנית הכשרה -בדרך כלל מסיימים עם זה , כאן אני רוצה לגעת בזה באמצע.

בדרך כלל אני שואל מה המחיר שתשלם אם לא תקח את התוכנית ?

האם תמשיך להישאר בעבודה בינונית שאתה מרגיש לא הישגי ?

האם תמשיך לספר לעצמך סיפורים יותר מאשר להתחיל ולעשות ?

האם תמשיך לחלום על החיים שרצית ואיך עוד לא מימשת את זה ?

האם תמשיך ללכת לעוד ועוד ראיונות מבלי לעבוד על מה באמת תוקע אותך ?

ואני יכול להמשיך את זה עוד ועוד אבל המחיר האמיתי הוא מישהו שלא בוחר להצטרף לתוכנית, לא למי שכן.

מי שכן ייעשה שינוי הוא ייעשה שינוי אקספוננציאלי(גדילה כמותית)

6. הגעתם לראיון – אתם מתראיינים – אתם לא מראיינים את המגייס/ת

אתם לא מתחילים לשאול את המגייס/ת שאלות חוץ מ מה השלבים הבאים, ספר לי על היום יום, קראתי וראיתי שהחברה עושה ככה וככה האם יש עוד דברים שניתן לעשות במסגרת ההגדרת תפקיד שלי וכו’.?

אתם לא שואלים – מה הצפי לגדילה, כמה עוד אנשים מתראיינים, אני מבין שהולך להיות עוד ראיונות אפשרי לקצר את זה וכו’.

אתם בטח לא מראייינים את המגייס/ת ובטח לא שואלים אותם שאלות אישיות.

תזכרו להתראיין בחן , ובנחת , שיזכרו אותכם.

7. תעשו המון אבל המון יחסי ציבור לעצמכם בזמן הראיון אף לפני הראיון

תהיו נחמדים , אדיבים, תייצרו מינגלינג קצר, תשאירו רושם חיובי וזכיר.

זכרו! המטרה שלכם היא לעבור את הראיון שיזכרו אותכם לטובה ועם חיוך אז לא להגזים…

8. אתם מגיעים לראיון עם שפת גוף נכונה – שפת גוף שתשרת אותכם

צפו בסרטון המצורף

ראיינתי את המומחה לשפת גוף ד”ר אמיר הלמר בשיחה בנושא.

וכמו תמיד בתוכנית ההכשרה שלי יהיו לכם שיחות עם המומחים הכי רלוונטיים שיש לכל נושא שחשוב לטעמי להעביר עלו תוכן.

9. יוצרים קשר למשוב – כן שמעתם נכון אתם יוצרים קשר למקום העבודה ושואלים איך היה הראיון, האם ומתי תהיה להם תשובה, והאם יש למגייס/ת משהו שתוכלו לקבל כהארה.

זכרו אתם חייבים משוב, כדי להשתפר וכדי שתדעו באמת איך היה לכם אחרת עבדתם לחינם.

זה כמו שתשבו במסעדה (בדרך כלל מסעדה חדשה בהרצה) ואז ישאלו אותכם איך היה לכם , באמת מעניין לדעת איך היה וחבל שחברות/עסקים לא משתמשות בכלי הזה גם להמשך המערכת יחסים.

אז אם הם לא משתמשות תשתמשו אתם, לכן משוב הוא כלי משמעותי וחשוב!

10. תתנהלו עם תוכנית עסקית ברורה למטרות שלכם –

תדעו הכל על החברה שאתם מתראיינים מי הקודקודים ותקראו עליה כל דבר , תדעו מול מי הראיון (פשוט מאוד פשוט לפתוח לינקדאין ולראות) אם אין לכם לינקדאין טוסו לפתוח כבר אתמול! , תדעו בדיוק מה החברה עושה מוכרת, משרתת , איזה לקוחות , איפה בעולם, תדעו על המראיין למשל אם יש לכם חברים משותפים / מאיפה שהוא מגיע כדי שתוכלו לשבור טיפה את הקרח (טוב כדי שיזכרו אותכם, תתנהלו כאילו כל ראיון כזה הוא משהו כדי שתצברו עוד ועוד מידע , תשתפרו מראיון לראיון והכי חשוב תצאו מאזור הנוחות שלכם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email