איזור אישי

מכירות בהייטק – למה כל חברה כל כך צריכה אתכם?

חברות הייטק ישראליות רבות צומחות ומשוועות לאנשי מכירות; מדובר בהזדמנות עבור עובדים שאינם בהכרח בעלי השכלה טכנולוגית להשתלב בתעשיית ההייטק, כאשר הדרישה העיקרית היא שליטה באנגלית וידע באקסל “כיום חסרים בישראל אלפי אנשי מכירות בתחום”

אחד המקצועות המתגמלים ביותר בהייטק הוא ה-Sales או מכירות, ובהייטק מדובר על תפקיד שונה מזה של אנשי המכירות שרובנו מכירים – אלה שמנסים למכור לנו (שלא לומר ‘לדחוף’) מוצר מדף או שירות.

העבודה מתאימה גם לאנשים שהם לא מגיעים עם רקע במכירות אלא יותר עסקו במתן שירות / קשרי לקוחות / ומכירות לאו דווקא כאנשי שטח או במוקדים טלפוניים.

חברות שגם אם יש להן את המוצר הכי מדהים ומתקדם שיש, לא יוכלו להצליח אם לא יהיה מי שימכור אותו באופן מקצועי. זהו תפקיד שדורש יכולות בינאישיות, יצירתיות, הבנה של מוצר מתוחכם שמתפתח כל הזמן, עם הרבה צורך בהתאמה אישית ללקוח, הבנה של הצרכים העמוקים והאתגרים, של תעשיות וענפים שונים וכמובן לכך מתווספים כל ההיבטים הנלווים לעבודה בהייטק באווירה דינמית עם המון דרייב וגם תנאים שיכולים להיות מתגמלים מאוד.

השכר בתחום תלוי כמובן בניסיון אבל נע בין 10-15 אלף שקל בחודש לאנשי מכירות מתחילים ויכול להגיע גם ל-30-50 אלף שקל בחודש לאנשים מאוד מנוסים ובכירים. בהרבה מהחברות השכר מחולק לשכר בסיס ובונוס כאשר ברוב חברות ההייטק אנשי המכירות מקבלים עמלות אישיות מה שעשוי לייצר תחרות אישית בין אנשי הצוות. היום, בעקבות הצמיחה המואצת של הרבה מחברות ההייטק הישראליות יש דרישה גדולה לתפקידי המכירות, ובעיקר בעולמות ה-SaaS, (תוכנה כשירות).

כיום חסרים בישראל מאות אנשי מכירות בחברות ההייטק, על אף שמדובר במשרה שאינה דורשת בהכרח ניסיון או השכלה טכנולוגית. עכשיו, במיוחד כשהרבה סטארטאפים ישראלים הופכים לחברות גדולות ומשמעותיות, עם שירותים ומוצרים שנמכרים בשווקים בכל העולם, פעמים רבות בתהליכי מכירה מרחוק, יש הזדמנות מעולה לשלב יותר ויותר עובדים לא טכנולוגיים ולהרחיב את התעשייה כך שתכלול עוד ועוד מעגלים.

הביקוש הרב והעובדה שמדובר בתפקידים שאינם דורשים רקע טכנולוגי יוצרים הזדמנות עבור אנשים ללא ניסיון קודם בחברות טכנולוגיה להיכנס להייטק. בSmartway פתחו לפני מספר שבועות את המחזור הראשון של כניסה חכמה להייטק שנועד להכשיר לתפקידי המכירות אנשים ללא ניסיון קודם בחברות טכנולוגיות. הקורס יימשך כחודשיים ובסופו המתאימים ביותר יוכלו להשתלב בחברה בתפקידי מכירות ופיתוח עסקי.

את תפקידי המכירות אפשר לחלק לשני סוגים עיקריים: Account Managers ו-Account Executives והסוג השני הוא Sdr ו-bdr ראשי תיבות של Sales development representative, נציג פיתוח מכירות או business development representative, נציג פיתוח עסקי. הסוג הראשון של התפקידים מתייחס לאנשי מכירות/שירות מנוסים שמגיעים בכובע ייעוצי ופחות בכובע של איש מכירות אגרסיבי ולכן בתפקידים אלה ישנה עדיפות,

לניסיון במכירות SaaS ורקע של עבודה בחברות סטארט-אפ. כאשר מדובר ב-Account executives מדובר ביצירת מכירה מאפס לצורך הרחבת בסיס הלקוחות של החברה וניהול כל תהליך המכירה עד לסגירה. בתפקיד של Account manager מדובר בניהול לקוחות קיימים והמטרה היא להרחיב את הפעילות מול הלקוח.

בתוכנית ההכשרה בSmarway נכשיר אותם להיות אנשי מכירות / שירות /קשרי לקוחות ברמה הגבוהה ביותר ונפתח מיומנות בה תגיעו מרמה של ג’וניור מתחיל עד לרמה של פרו.

מעביר את התוכנית שחר פרגמניקוב

עובד בתעשייה מ2013 , ידוע בעולם האד טק(תעשיית הפרסום של ההייטק) והפרסום הגלובלי בעל קשרים ענפים עם חברות עולמיות מהודו ועד ארה”ב.

עמד ביעדים של מיליוני דולרים בשנה ועשיתי משכורות עתק בכל חברה שעבדתי בה כולל גם לביתי בצורה עצמאית.

במהלך הקריירה הדריך שחר למעלה מ 400 אנשי מכירות בתעשיית האד טק ובכללי למעלה מ 2000 אנשי מכירות עד היום בכל שנות הניסיון שלי במכירות למעלה מ 17 שנים.
קיימתי תפקידים של Business development manager , sales development manager , media buyer , account executive , account manager .

מכירות בהייטק
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email