איזור אישי

מה לענות ששואלים אותך מה הציפיות שכר שלך ?

בוא נתחיל מה לא לענות…

כשאני שואל מועמדים שמתראיינים לתוכנית שלי להכשרת אנשי מכירות/נותני שירות/קשרי לקוחות להייטק “מה ציפיות השכר שלך?” אני נדהם כל פעם מהתשובות.

“תראה אני כרגע רוצה להתחיל לעבוד, אין לי ניסיון. אני מעוניין לצבור ניסיון וכשאצבור ניסיון אני אוכל להבין מתוך זה כמה אני יכול להרוויח וכמה באמת מגיע לי להרוויח.”

“האם אתה מוכן לעבוד בחינם?״, אני שואל את המועמד/מועמדת. כי ככה זה נשמע לי. אז איך זה נשמע למראיינת? אם אנשים מגיעים ככה לראיון עבודה, יש סיבה למה הם לא מתקבלים לעבוד – אין לזה קשר לניסיון, גילנות , או רקע או איפה למדת. 

יש לזה סיבה שמראש באת לא מוכן ובאמת לא מבין את התעשייה של ההייטק – באת בגלל אותו WEBOS או כתבה כלשהי שהראית חגיגות ומסיבות ואקסטרווגנזה כלשהי שעמדה בראש הכתבה.

יצא לי לדבר עם עשרות מועמדים לתוכנית ההכשרה שלי והם לא מגיעים מוכנים בכלל לראיון העבודה.

הם מכניסים לעצמם לראש לעשות הכל אבל הכל כדי להיכנס , לא משנה באיזה מחיר , לא משנה באיזה מצב מבחינתם שידרכו עליהם עד גבול הירמסו אותם העיקר להיכנס לעבוד.

הכנתי 4 כלים פרקטיים במאמר הזה כדי בסופו של דבר לצלוח ראיון טוב ולענות בצורה כנה ונכונה על השאלה המעיקה “מה ציפיות השכר שלך”..

כלי 1 – להגיע מוכן ומותאם לראיון ועל בסיס המשרה המיועדת להתאים את קורות החיים שלך אליה.

כלי 2 – ליצור סטורי טלינג משובח למה שעשית בתפקיד הקודם שלך לפני ההייטק יהיה לזה טריגר שכאשר השאלה תגיע יבינו כבר לבד ששווה להם לשלם לך.

כלי 3 – לענות על השאלה בנימוס ובטונציה מכובדת שמעבירה מסר שאתם דורשים סכום שאתם חושבים בהחלט שמגיע לכם.

כלי 4 – לא להסס… או להסביר למה הסכום כסכום מגיע לכם , לא לנסות להיראות בפני המראיין כאילו אתם מתנצלים או מנסים להצטדק בסכום שביקשתם.

אם תיישמו את הכלים האלו צעד אחר צעד בראיון העבודה שלכם אתם תראו שאתם תהיו המובילים בראיון ולא המובלים שמחכים שיתקשרו אליהם או שישלחו להם מייל.

שחר פרגמניקוב הוא הבעלים של SMARTWAY כניסה חכמה להייטק. מכשיר אנשי מכירות / שירות / קשרי לקוחות לעבודה בהייטק עם למעלה מ10 שנות ניסיון של הכשרות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email