איזור אישי

הבלוף הגדול – הרדיפה אחרי המוצר במקום ההבנה כי כוחות השוק הם לפני הכל

לא מזמן שאלתי “מה לדעתכם הסיבה שסטארטפים נכשלים?”

השאלה נשאלה באחת מהקבוצות בפייסבוק שמדברות על סטאראט-אפים ובכללי זו קבוצה מעולה למי שיש X שנים ניסיון (פחות הייתי ממליץ לג’ונורים להצטרף לקהילות שהן לא ג’ונויור אוריינטד בהתחלה זה יכול להתאים להמשך בהחלט..)

נחזור לשאלה … כמו תמיד שנשאלת שאלה כ”כ מעוררת אמוציה בקרב אנשים התגובות לא מאחרות לבוא..

והיו מלא למעלה מ140 תגובות מיקבצתי את הפנינים לפוסט הזה

אז הנה 8 התגובות שחזרו על עצמן:

1. בחגיגה בסנוקר מושון(טוביה צפיר) אומר לסלבדור(יוסף שילוח) ” הלך הכסף דוד ” זה בערך אותו דבר – לא בערך אותו דבר – הלך הכסף, ואף אחד לא מעוניין להיות מגויס למצב של אי ספיקת מזומנים (insufficient funds)

2. מתחרים – כמו כל שוק , המתחרים למדים אותך , ואם אין לך בידול או אוקיינוס כחול או משהו חדש שאתה מביא לשולחן הופ… אתה תיעלם די מהר…

3. מודל עסקי כושל – כן גם זה קורה … יושבים מתכננים תוכניות ואלוהים מחייך:-) מכירים את המשפט ? זה בדיוק זה מודל עסקי לא נכון וכושל מסיים לסטארט-אפים את החיים.

4. רגולציה – כאן המדינה, האזור שאנחנו חיים, הבירוקרטיה הקשה יוקר המחיה והקושי לחיות בישראל נכנסים לפעולה אחת הסיבות המיותרות שסטארט-אפים נכשלים בהם… אבל מי שמתעלם מהרגולציה בסופו של דבר נכנע לה.

5. תמחור לא נכון – כמו במסעדה.. תמחור לא נכון של המוצר – יכול להמית אסון על הסטארט-אפ. זה גם אחת הסיבות למה סטארט-אפים ברובם לא רק נכשלים אלא גם לא רווחיים.

6. בחירת אנשים לא נכונה – כמו בכדורגל רוצים לקחת אליפות ? תקיפו סביבכם את האנשים הנכונים , בסופו של דבר בחירת האנשים היא הדבר הנכון ביותר להצלחה של כל עסק במיוחד של סטארט-אפ

7. בחירת משקיעים לא נכונה – כאן למעשה מתגלה אחת הבעיות המשמעותיות של סטארט-אפים.. בחירת אבא ואימא לא נכונה, בניגוד למה שקורה במשפחה שאותה לא בוחרים , כאן אנחנו בוחרים אבא ואימא ורוב הסיכויים האבא והאימא הלא נכונים.

8. הסיבה המרכזית שבגללה נתכנסנו לכאן – אין צורך שוק.. כן כן שמעתם נכון… השוק לא צריך את המוצר שלכם.

וזה בדיוק הכישלון המרכזי שבהתחלה לא משקיעים במכירות/בשיווק/קשרי לקוחות

מינימום מחקר שוק קטן לבדוק מי בדיוק יקנה וישלם על המוצר..

אלא ישר קופצים והולכים מקימים מוצר, עוד מבלי שהבנו למי המוצר יכול להתאים, וכמובן איך לא מגייסים כספים, ומגייסים משקיעים , ומעסיקים עובדים , וחיים ברגולציה הבלתי נגמרת של מדינת ישראל עד שהמתחרים מחסלים אותנו , או פרישה של עובדים, או פרישה של המשקיעים.

אז לפני שאתם רצים קדימה ללכת לגייס משקיעים, מבלי שעוד יש לכם הבנה בצורך האמיתי של השוק

והאם שורה תחתונה מישהו ישלם עבור המוצר שאתם ממציאים.. ואת זה יכול לברר רק איש מכירות/שירות.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email