איזור אישי

האם צריך תואר כדי להתחיל לעבוד בהייטק כאיש מכירות?

יש אנשים שאומרים השכלה לא פגעה אף פעם במישהו.

רק להיפך.

אך יותר השאלה האם תואר היום נחשב השכלה ? או יש אפילו כאלה שאומרים שזה בזבוז זמן ומזמינים אותכם ללמוד יזמות, מכירות, פסיכולוגיית ההשפעה, וטוענים שזה יותר חשוב מתואר במיוחד לאנשי מכירות.

אני אנתח את המאמר ואפשט כהרגלי את הסיבות למה כן לעשות תואר ולמה כן תואר חשוב כאיש מכירות מכמה סיבות:

תואר הוא דבר חשוב כי הוא בסופו של דבר הדברים שלמדתם במסגרת התואר במידה וזה היה תואר כשמו כן הוא עם דגש על המילה תואר ולא סתם משהו כדי להעביר את הזמן , הדברים שלמדתם בתואר יעזרו לכם כל חייכם, במיוחד לכאלו שמשתמשים בSkill הטוב ביותר שקיים – מכירות.

תלמדו תואר מעשי – לא מזמן עליתי במעלית בבניין אלקטרה עם כמה מעובדי גוגל ישראל הייתם חושבים שיעלו איתי אנשים שעשו תואר במדעי המחשב, הנדסה , או כאלו שלמדו תכנות/פיתוח. הפלא ופלא עלו איתי אנשים שלמדו – פסיכולוגיה, תקשורת, עיצוב , משפטים , הנדסת תעשייה וניהול, משאבי אנוש ואלו הם מקצועות שעל פניו אולי לא כ”כ קשורים לגוגל, אך גוגל ועוד המון חברות מאמינות בDiversity משמע שיהיה גיוון עם כמה בעלי מקצועות ועם כמה בעלי תארים אז תבואו פתוחים לשינויים שאתם נכנסים לתעשייה. במיוחד אם אתם מגיעים לתפקידים של מכירות.

תלמדו משהו שמעניין אותכם – רוב הפעמים אני מדבר על תשוקה וכאחד שהוא מומחה לכלכלת תשוקה (מה שמניע את רוב האנשים בעולם הוא תשוקה) שישאלו אותכם בראיון מה למדתם יזהו את התשוקה בכם וזה מה שחשוב. אתם לומדים מתוך תשוקה, ומה איש מכירות צריך אם לא תשוקה ?.

קיימים עדיין מקצועות שצריכים לעסוק בהם עם תואר – כתואר דבר – מה שגורם להמון אנשים לעשות הסבת מקצוע בעתיד ולהביא מתוך התואר את הכישרון והניסיון לתפקידים בהייטק על אף פי שאין לכם ניסיון – דיברתי במסגרת הנושא עם גילי גרשון מקהילת עורכי דין בהייטק. כמות העורכי דין שנמצאים בהסבת מקצוע בהייטק היא אדירה – לעורכי הדין האלו יש איכויות שלרבים אין – כמו ההיבט המשפטי, ההיבט החברתי , ועוד היבטים רבים שחברות מחפשות אחריהם, רוב מכריע של האנשים שניגשים להיות עורכי דין עסקו כאנשי מכירות/שירות/קשרי לקוחות או עוסקים בתחום עדיין.

למרות הקריאות שלא צריך לעשות תואר – עדיין כמו תמיד יש הבדל בין התיאוריה לפרקטיקה בשנה האחרונה ניתחתי למעלה ממאות הצעות עבודה של המון חברות במיוחד חברות ה”גאמפא” גוגל, אמזון, מייקרוסופט, פייסבוק , אפל – נחשו מה… בדרישות שלהם הופיע תואר על אף פי שהמייסדים שלהם לא סיימו את התואר שלהם (צוקרברג, ג’ובס, גייטס ועוד…) המייסדים האלו היו צריכים דבר אחד – למכור ולגייס כספים – אגב רובם קיבלו תואר לשם כבוד (ג’ובס, גייטס , צוקרברג) כמו שיאיר לפיד קיבל ד”ר לשם כבוד – הוא ידוע אגב כאדם ללא בגרות, והוא בודד כמו אותם מייסדים 2% +- רוב המייסדים היום והאנשים העשירים היום יש להם תואר.

התואר מלמד אותכם סבלנות מהי, אנושיות, שיתוף, הכלה, פרגון, להיות חלק ממערכת(זה בסדר להיות חלק ממערכת לפעמים וזה ממש תלוי בנסיבות) תלכו למכללה/לאוניברסיטה תרגישו את האווירה את המדשאות, את האנשים, את הסביבה, אני ממש נהניתי בזכות זה מהתארים שלי וזה חוויה שלא הייתי רוצה שלא תהיה לי, במיוחד אם אני איש מכירות – כי אני הולך למכור לאנשים או לתת להם שירות רוב מכריע של האנשים שאני אדבר איתם – יש להם תואר משמע אני חייב שיהיה לי איתם נושא שיחה משותף. עושים עסקים עם אנשים ככה עושים מכירות

אני שב ואני אומר – אם אין לכם כיוון לקריירה שלכם ואתם לא יודעים מה מעניין אותכם לעשות או איפה הייתם רוצים לעבור או מה נדרש כדי להגיע לשם “אל תעשו תואר” אבל אם יש לכם את הדרייב הזה ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לעשות זה בדיוק מה שנדרש מאיש מכירות – ביטחון , כריזמה, יעד ומטרה והתואר שלכם יבנה אותכם להיות כאלה, כמו שאני הצבתי לעצמי את היעד של הדוקטורט, יעד הוא קריטי במיוחד לאנשי מכירות.

שחר פרגמניקוב הוא בעל 2 תארים ראשונים – תואר 1 בהנדסת תעשייה וניהול, תואר 1 במשפטים, עבר הכשרות של למעלה מ60 קורסים מקצועיים ורוחניים הכשיר למעלה מ400 אנשי מכירות בתעשיית ההייטק וכ2000 אנשי מכירות בכל התעשיות שבהם עסק ,מומחה לכלכלת תשוקה – המנוע של העולם. מכוון להיות בעתיד דוקטור לכלכלת תשוקה.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email